LEVERANSVILLKOR

När du handlar hos oss tillkommer moms och frakt.  Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige, i samarbete med speditörer som Bring Express, Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

SPEDITÖRER

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå måste du göra  en anmälan om skadan till speditören direkt. Be transportören anteckna direkt på fraktsedel och kontakta sedan transportören direkt vi telefon eller e-post.  Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

HÄMTA SJÄLV I BUTIK

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker när det passar dig.

När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshoppens kassa.